اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

قیمت دلار امروز سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲
در حالی که قیمت دلار دیروز به کف کانال ۴۸ هزار تومان رسیده و خود را برای رود به کانال ۴۷ هزار تومان آماده می‌کرد، امروز با افزایش قابل توجهی از میانه کانال ۴۸ هزار تومان هم گذشت.
۱۳:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

قیمت دلار امروز سوم مرداد ماه به 48 هزار و 650 تومان رسید. این رقم در حالی است که دیروز قیمت دلار در بازار آزاد تا 48 هزار و 100 تومان هم کاهش یافت.

معامله‌گران در انتظار بودند که دلار وارد کانال 47 هزار تومان شود اما حالا دلار مجددا به بالای این کانال برگشته و احتمالا بتواند امروز خود را به مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان هم برساند.

معامله‌گران امیدوار بودند که در صورت ماندگاری دلار زیر رقم 48 هزار و 300 تومان، دلار به 47 هزار تومان برسد. اما دلار در این محدوده نماند و حالا در میانه روز روند افزایشی را تجربه می‌کند.

پیش بینی قیمت دلار پس از محرم

البته افزایش قیمت دلار در حالی رخ داده که از امروز بازار تهران به دلیل فرا رسیدن محرم تعطیل است. معامله‌گران می‌گویند معاملات کاملا متوقف شده است. خریدار در بازار وجود دارد اما فعلا فروشنده‌ای در بازار نیست و معاملات بی‌رونق شده است. این مساله نشان می‌دهد که گویا از نظر خریداران، دلار به کف قیمتی خود رسیده است. برای همین خریداران وارد بازار شده‌اند. از طرف دیگر، از نگاه فروشندگان، قیمت دلار در آستانه رشد است و برای همین فروشندگان منتظر افزایش قیمت دلار هستند فعلا از معامله‌ دست کشیده‌اند. به عبارتی علی‌رغم حضور خریدار در بازار، فعلا فروشنده‌ای پیدا نمی‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار تهران از امرز سوم مرداد ماه تا دوشنبه هفته آتی تعطیل است. بازارهای همسایه هم در همین شرایط قرار دارند. نکته مهم این است که بازار در این چند روز به چه سمتی می‌رود و روز دوشنبه معاملات واقعی با چه قیمتی کار خود را آغاز می‌کند.

البته معامله‌گران فردوسی روز گذشته اعلام می‌کردند که جو بازار کاهشی است و دلیل آن هم خبر جدیدی است که به بازار رسیده بود. اینکه کاخ سفید، به بانک‌های عراقی فرصت داده که بدهی برقی خود به ایران را پرداخت کنند. اگرچه این بدهی قرار است در قالب واردات کالای اساسی باشد.
روز گذشته بازار تحت تاثیر این خبر بود. اما امروز اثر این خبر مثبت از بین رفته و بازار کار خود را افزایشی آغاز کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا در این شرایط دلا می‌تواند به بالای محدوده 48 هزار و 800 تومان برسد یا نه. اگر دلار در این چند روز در این محدوده بماند، در هفته بعد باید منتظر دلار 49 هزار تومانی باشیم. اما اگر چنین نشود، دلار در نیمه پایینی 48 هزار تومان می‌ماند.

 
 

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین